torsdag 29 januari 2009

Går fort

Här sitter jag med min bärbara dator och har samtidigt tillgång till världen. I bakgrunden ljuder musiken ur mina högtalare från musik som jag inte köpt. Även här finns världen i mitt hem sedan jag har blivit användare av Spotify.

Tänk att en lite lätt skeptisk halvgubbe som jag kunde komma ända hit. Jag som har en förkärlek för det gamla och hållbara, är förändringsobenägen och allmänt betraktad som oteknisk, eller kanske allt det där bara är en myt? Hur det än förhåller sig med den saken så kan jag konstatera är det två saker som gör den förändringsobenägna förändringsbenägen. För det första så ska han omge sig med praktiska familjemedlemmar och praktiska vänner. För det andra ska dessa tekniska innovationer ge nytt bränsle till halvgubbens nyfikenhet och kreativitet. Då blir det hela plötsligt väldigt självklart. Jag gillar musik i de flesta former och skrivarboken i all ära, men den är det ingen annan än jag som läser.

Allt detta har hänt under två år. I tanke på den förändringens vind som blåser och som mot alla odds tycks påverka mig så blir det spännande att se vad jag och världen befinner sig om ytterligare två år.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: