onsdag 7 maj 2014

Min musik för våren - The Afgan Whigs

Kvällssolens vackra strålar gör mig glad. Snart ska molnen i väster färgas röda i kvällsskymningen...

Men, jag vill att den sista kvarvarande isen i Norra hamn ska brytas upp och ge utrymme för det levande vattnet....

Detta görs bäst med en rivig rockmusik med stänk av den skönaste soul. Jag hörde Greg Dullis och hans band The Afgan Whigs på Way Out West i Göteborg för snart två år sedan. Det var en rivig och härlig konsert som lade grunden för några minnesvärda dagar i musikens tecken.
Nu har detta band med rötter från sent 80-tal kommit ut med en ny skiva...hur härligt ny och fräsch som helst som bara gör mig glad och som sätter hela kroppen i rörelse.

Lyssna själv...tilltalet kanske inte fäster först....men efter några lyssningar kanske du är lika fast som jag...

Inga kommentarer: