torsdag 23 maj 2013

Vi olika människor





















Satt för några dagar sedan vid frukosten i stugan. På radions P1 var det inte längre det trevliga programmet cirrus reflekterar över vädret på söndagsmorgonen. Nu är det programmet ”stil” som gäller. Ett program som gör reportage mode och trender. Denna morgon gör man ett nedslag i vilka markörer som gäller för den som är ute efter erotiska upplevelser utöver det vanliga. Det råa och vulgära med andra ord. Jag får över frukostfilen höra att tidigare var de snusnäsdukens färg som på inneklubbarna signalerade vad man ville ha. Idag är visst snusnäsduken i stort sett ute som markör, nu är det visst färgen på skosnörena (!) man ska signalera med.
Vi människor är olika och söker mening på mycket olika sätt. Alltmedan det till synes mycket aparta klubblivet pågår i Stockholm söker jag meningen i mitt solitära tillstånd och närings källa i naturen. Försöker att undvika moraliseringar över det där andra som jag har svårt att förstå mig på. Men, det är oundvikligt, visst kan jag fundera ett och annat över vad en del människor lägger ner sin energi på. Men, som sagt, vi är olika. Det kanske är en del av charmen. Så långe vi inte gör den andre illa.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: