tisdag 16 april 2013

Fjärdens färger och jag


Beger mig på en kortare skidtur på fjärden. Dagen på fjärden avspeglar väl mitt vara i denna stund. Jag vill varken distansera mig eller vara nära. Vill vara i mig själv för en stund. Dagens väder förpliktar inte till mycket. Moln och dis dominerar. En dag som gjord för det egna varandet. Stannar för en stund och tar del av den frusna fjärdens färgspel. Mot väster kontrasterar det vita mot det brutna himmelsblå. Mot öster det vita mot det grå och ger en blick ut mot någon sorts gränslöshet. Två aspekter av natur, väder och också mig själv. Livets resa kan just vara pendlandet mellan att upphäva gränser, men även sökandet av det motsatta, fasta gränser, klarhet och struktur.

Naturen kommenterar det som är livets möjligheter och dess begränsningar. Jag ser det, blir en medlevare i det och låter livet pröva mig vidare...

Inga kommentarer: