tisdag 27 maj 2008

Hotell Storforsen



Att bo på hotell i tjänsten brukar ofta vara lika med Stockholm. Där har jag svårt att riktigt trivas. Rummen är ofta minimalistiska. Vid baren finns den sällan en sittplats när man vill ta en öl. För att inte tala om frukostbuffén där det ofta är trångt och stressigt bland alla människor. Storstadens hektiska puls känns helt enkelt långt in i hotellets olika skrymslen.

Annat är det med hotell Storforsen. Platsen och hotellet är som gjord för mig som gillar lugnet och en storslagen natur. Hotellet är närmast ett Norrbotten i miniatyr. Hotellet har med tiden blivit så stort att man kan gå bort sig i tystnadens långa korridorer och trapphus som leder till nya otaliga tomma rum.

När jag och mina arbetskamrater anländer till hotellet är vi de enda gästerna. Senare på kvällen anländer ett litet sällskap, men de sugs snart upp av hotellets alla kvadratmeter.

Vi stortrivs på denna plats, men undrar hur det bär sig att driva ett stort hotell här. Norrbottens motsvarighet till Ingvar Kamprad – Hilding Holmkvist, vet förstås vad han gör och har nog svaret på våra frågor.

Efter att ha stannat till vid detta hotell, blivit en del av de storslagna omgivningarna, mött generös personal och ätit mycket gott – då är jag stolt över att vara norrbottning.



Glöm att kursa och konferera i Stockholm när vi har platser som denna….en i raden av Norrbottniska pärlor!

2 kommentarer:

Ella sa...

och vad kostar en övernattning på detta storslagna hotell?..

Johan sa...

Billigare än du tror. En konferens med flyg och hotell i Stockholm räckar bara för mindre än två personer än de nio som var i Vidsel