söndag 20 september 2015

Xenia Kriisin

I väntan på att jag klarar av att formulera något av allt som pågår i vår allt oroliga Värld vill jag ge ett fint musiktips.

För snart två år sedan lyssnade jag på Xenia Kriisin när vi firade av vännen Björn på Bistro Norrland på hans 50-årsdag. Xenia Krisiin var då för mig en helt okänd musiker med rötter i jazzen. Spelningen gav mersmak och jag anade att det skulle komma mer.

Mer har det också kommit. Nyligen kom Xenia ut med sin nya skiva "Bleed" som rättvist har fått flera fina recensioner. Hon blandar och ger med massor av olika influenser på skivan. Den är experimentell utan att vara svårtillgänglig.

Som jag sagt flera gånger tidigare, det är de kvinnliga musikerna i Sverige som är verkligt intressanta. Lyssna och ge Xenia Krisiin en chans...det är hon värd!

Inga kommentarer: