måndag 3 november 2014

Novembertid





















November har anlänt. En sällan älskad månad...allt mer grått, blött och mörkt. En rekordsommar är förpassad till minnesarkivet och den långa vintern har ännu inte anlänt.

November är väl inte heller en av mina favoriter, men jag tycker att denna månad har ett oförtjänt dåligt rykte. Jag kan ha betydligt svårare för december med sitt stora mörker och all den köpgalenskap som många ägnar sig åt veckorna innan jul.
















Vi mötte årets november i min stuga i lappmarken. Dagarna tre hade helt olika färgspel. Fredagen var maxat solig för årstiden, söndagen vit efter nattens snöfall och däremellan en lördag som gick i novembers typiska nedtonade färger.

Jag gillar detta nedtonade färgspel. Naturen har lagt sig till vila inför en annalkande vinter och allt är stilla. Här är det inget som förhäver sig och sticker ut. En vandring en tidig november är en riktig balsam för själen...här finns inget som jagar och stressar dig. Du kan kan göra upptäckter i det lilla och vila  i dem länge.




















Upptäck november...det kan vara mer spännande än du tror...

3 kommentarer:

Ina sa...

Jag gör det nu!!!
...... i stugan på "andra sidan"
Fantastiskt vacker morgon.
Hälsningar

Ewa sa...

Så vackra bilder och november har så varierande väder som jag gillar.

Johan sa...

Ina - och nu kommer kylan och med den upptäcksfärder på isarna.

Ewa - Alla årstider har sin skönhet. Vi får bara vässa blicken lite extra ibland.