lördag 22 februari 2014

Roande konst





















Jag går ganska ofta på konstutställningar. Kanske har det något med mitt betraktande jag att göra. Jag försöker så gott det går se världen utifrån en reflekterande position. Vara med i tidens och utvecklingens flöde med en vaken och kritisk blick. Jag vill vara med, försöka förstå och inte bara ryckas med i livets och tillvarons alla nycker i stort och smått.

Då jag är en sådan person blir det spännande att betrakta konst i olika former. På så sätt få jag ta del av andra människors olika bilder och tankar om vår värld och  kan ibland låta mig överraskas.




















Förra helgen var jag på Liljevalch vårsalong i Stockholm. Det var både roligt och stimulerande. Jag var inte ensam om att tycka så. Det vara länge sedan det skrattades så mycket bland oss besökare åt de olika konstverken. Då har konstnärerna troligen lyckats med att både beröra och roa. Det är inte så ofta det sker i en konsthall där det ofta är tyst och seriöst värre. Utställningen visas ett bra tag till  i den stora staden som heter Stockholm. Bor du där eller ska dit är ett besök väl investerad tid.




















Valda avbildade tavlor talar för sig själva, eller hur...?

Inga kommentarer: