lördag 13 augusti 2011

Ett rum med utsikt



När jag sitter inne och betraktar, läser eller tänker, då sitter jag gärna i en fåtölj. Helst är fåtöljen placerad i ett hörn för att få en utblick över rummet. På så vi blir jag mottaglig för olika sinnesintryck och får en känsla av överblick.

I den bästa av världar finns där även ett fönster för utblickar från min fåtölj. Gärna rogivande bilder från naturen att inspireras av.

När vi nyligen bytte fönster i vår stuga invid havsbandet inträffade ett litet mirakel. Från att ha varit ett instängt rum med felplacerade fönster öppnades havet i rummet efter fönsterbytet. Fåtöljen blev placerad i hörnet och utblicken och utsikt gick inte att ta miste på.

Här har jag fått en plats där jag kan vända mig från världen, samtidigt som jag närmar mig den – ett rum med utsikt.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: