tisdag 25 december 2018

Julfrid och återhämtning



 Bilden ovan är från min stuga. För mig är detta sinnebilden för en plats som läker sår, ger frid och sinnesro. Platsen som alltid finns och så villkorslöst och generöst tar emot.

Nu är det juletid. Dagar som för jag hoppas för så många som möjligt kan kan ge den där så nödvändiga vilan och återhämtningen vi alla är så beroende av.

Själv försöker jag att ta det riktigt lugnt efter ett år som både har erbjudit glädje, men av jobbiga händelser som behöver bearbetas och läkas.

Vid sidan min egen vardags glädje och sorg lever vi i en allt farligare värld med många maktfullkomliga ledare vars budskap klingar ihåligt och falskt, men samtidigt farligt och omdömeslöst.

Vid sidan av allt det där farliga och onda finns du och jag och många goda krafter som vill bygga en god framtid. När tillvaron gungar lite på olika plan försöker jag se kraften i de många goda initiativ som människor gör i smått och stort för att skapa ett värdigare liv och i förlängningen kanske rädda vår mänskliga civilisation.

Det som håller min livslåga brinnande är just dessa goda krafter och mina fina vänskapsband som stöttar och ger nya perspektiv på livet.

Fortsatt gott julmys och gott slut på 2018 önskar jag er alla var ni än befinner er!

Inga kommentarer: