onsdag 6 maj 2015

Mot Wales



 Att resa är för de flesta synonymt med att färdas till en en plats. Den kan vara nära som resan till jobbet eller charterresan till något varm ställe.

För mig är begreppet resa mycket större än så. Hela livet är egentligen en resa. Vi färdas från födelsen till det slut som en dag kommer. På resan utvecklas vi, gör nya erfarenheter och kanske t o m omformulerar vår bild av Världen.

Även den fysiska rörelsen i det nära landskapet, eller platser vi återkommer till ofta, är på sätt och vis nya resor och upplevelser. Det till synes vanliga och vardagliga kan ge nya upptäckter för den med ett öppet sinnelag.

Jag är ingen stor resenär när det gäller att åka till främmande länder. Det som är exotiskt och väldigt långt borta lockar mig ganska lite. Jag ser gärna nya platser och sammanhang, men helst med någon grad av igenkänningsfaktor som nav.

En vandringsresa längs med Wales kust känns därför precis lagom utmanande för mig. Sagt och gjort. Om ett par dagar åker vi dit. När vi kommer tillbaka kommer jag inom sin tid avlägga rapport. Tills dess...gör din vardagliga resa...den kan vara större än du tror!

Inga kommentarer: