onsdag 27 maj 2015

Mot Wales 1 - rörelsen dit



 Så var då ryggsäcken packad. Vår vandringsresa mot okänt land -Wales skulle ta sin början. Att packa en ryggsäck är lite som att ta med avvägda delar av sitt liv...ryggsäcken och dess innehåll blir jämte mitt resesällskap en trotjänare en tid. Det gäller att välja med omsorg mellan väsentligt och oväsentligt. Min ryggsäcksvana är fjällvandring...här var det annat som gäller...vandring längs en kuststräcka, men även tid i stora städer som Swansea och London.

Jag åkte med min särbo Ewa. Hon är en vandrare och planerare liksom jag, så resan och tänkta stopp på vägen var noga förberedda.




















Första dagen skulle vi resa från Luleå till Swansea. Det innebar flyg till London och tåg vidare västerut.
Att flyga är ganska trist, men med en god bok trycks tiden i flygkabinen ihop. Ewa är duktig på matte och löste istället DN:s sudoku i snabb takt.




















Jag som gillar den norrbottniska långsamheten fick vara rejält fokuserad när vi kom till flygplatsen Heathrow och järnvägsstationen Paddington London. På Paddington hittade vi ett litet "vattenhål" i allt myller, d v s en pub. Här fick själen lite ro tillsammans med en god ale innan det bar vidare.




















Första dagen gick allt på räls...den brittiska järnvägen höll nästan stilen och strax efter 19.00 hade vi nått målet för dag 1...hotellet Premier Inn i Swansea...  nu kunde det verkliga äventyret ta sin början...

Inga kommentarer: