lördag 2 april 2011

Kravlösheten



Att vakna upp i en stuga efter en god nattsömn. Vakna upp till en gråvädersdag, begränsad sikt och en fuktig vind som taknocken att morra. Att vakna upp till just en sådan dag kan fylla mig med en skön glädje och tacksamhet till livet.

Just denna dag är en sådan dag. Jag kan klä av mig alla eventuella ambitioner och krav. Det är lätt att bygga upp förväntningar och krav på solsken och lättköpta och behagliga upplevelser. Naturen och vädret har sin speciella ordning utanför vår kontroll. Jag känner tacksamhet för just detta.

Denna dag får jag den välbehövliga hjälpen att bromsa in. Samla tankarna, orden och texterna. Musiken och den sprakande brasan i bakgrunden förstärker medvetandet om något stort, men lika självklart - jag är takt med mig själv utan att någon knackar på min dörr…..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: