söndag 22 mars 2015

Vilse i kalsongdjungeln















Som den vanemänniska jag är och p g a mitt begränsade intresse för nöjeskonsumtion vill jag snabbt och tryggt göra mina inköp de få gånger det sker. Känner alltid stor tacksamhet när jag har hittat en produkt jag är nöjd med och hoppas att den ska finnas med i sortimentet vid nästa köptillfälle.

Så var också länge med mina kalsonginköp. Då jag är av den sorten som gärna köper mindre kalsonger kände jag mig länge väldigt nöjd med det utbud Dressman hade. Till skillnad från mycket annat i denna lågprisbutik var kalsongerna av riktigt bra kvalitet och dessutom billiga. Men säg den glädje som består...plötsligt var de borta och ersatta av en sort som närmast liknade en stringtrosa.

Nu startade mitt gatlopp i kalsongdjungeln....ville jag inte ha minikalsonger var det boxerkalsonger som gällde. Sedan dess har jag provat det ena märket efter det andra utan att ha "hittat hem". Nu har kalsongerna blivit flerdubbelt dyrare...men vad värre är att de verkar ha så svårt att sitta som de ska på mina ben. Ben som enligt min subjektiva uppfattning är fullkomligt normala. Kalsonger som korvar sig och som i värsta fall skaver har blivit mer vana än undantag.

Det mesta brukar testas och betygsättas...jag kan därför inte förstå att ett av våra viktigaste plagg har undgått en kritisk granskning.

Nu under helgen har jag trots allt fått en gnutta hopp. Det ska visst finnas en butik i Luleå som har kalsongerna med den där passformen och bekvämligheten jag längtar efter. Den som söker kanske till slut finner...jag kanske får tillfälle att återkomma till den för det manliga släktet så viktiga fråga.

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Uppsök närmaste bekanta högstadiebarn. De har ett utmärkt sortiment.

Johan sa...

Tack för tipset....lösningen är ofta närmare än vad man tror...