tisdag 17 september 2013

En skiva för hösten och mörkret

Nordlig utpost har aldrig utgjort sig för att vara glad och positiv blogg, men förhoppningsvis inte heller för negativ och trist. Jag måste trots allt bekänna att jag hyser en viss kärlek till den lågmälda, lite lätt depressiva musiken. Sådant som är stilla lågmält, men samtidigt storslaget i någon mening.

Rickard Buckner, som jag även tidigare har låtit framträda är en synnerligen värdig representant för det jag talar om. Han har med sin senaste skiva med enkla medel gjort allt det där storslagna lågmälda jag talar om.

En skiva för hösten och det tilltagande mörkret. Klicka på länken till höger,luta dig tillbaka i soffan och låt dig omfamnas av musiken. Det är en skiva som snabbt växer efter några spelningar.

Läs även andra bloggares åsikter om ,


Inga kommentarer: