fredag 6 maj 2011

Ljus och rörelse



Står en stund på balkongen i vår nya boplats och ser på solnedgången över den ännu isbelagda Norra Stadsfjärden. Horisontens starka ljus står i bjärt kontrast mot den mörka mulna himmel som avger ett lätt regn. Det starka horisontljuset ger en dagens sista hälsning och odlar förhoppningen om den dag som kommer...

Våren är ofta alla förhoppningarnas och rörelsens tid. För oss har det inneburit en flytt in till staden och en stuga vid havsbandet som kommer att kräva sin tid.

Rörelsen har flera sidor. Jag tvingas för en tid uppge regelbundna vanor och saker som jag vill göra. Rörelsen innebär med andra ord försakelser. Den andra sidan av myntet är jag ges möjlighet att bryta ny mark, lära nya saker och kanske se livet i ett annat ljus. På så sätt ger rörelsen nya möjligheter.

Det är på det senare sättet jag väljer att se när rörelsen är stor och jag har svårt att fullt ut överblicka den. Det kommer en morgondag med ett annat ljus. Jag ser redan fram emot den....

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: